Το υπουργείο Υποδομών παρέτεινε κατά 6,5 μήνες την κατάθεση
εκδήλωσης αρχικού ενδιαφέροντος, ορίζοντας ως καταληκτική ημερομηνία την 20ή
Μαΐου 2014
Η νέα χρονική παράταση θεωρείται «φυσική εξέλιξη», καθώς οι κατασκευαστικές εταιρείες δηλώνουν απρόθυμες να μετάσχουν σε μεγάλους διαγωνισμούς, έως ότου βρεθεί η τελική λύση για την επαννεκίνηση των 4 «παγωμένων αυτοκινητοδρόμων». Το υπουργείο Υποδομών εμφανίζεται αισιόδοξο ότι, έως τα τέλη του έτους, θα έχει φέρει προς ψήφιση στη Βουλή τις τροποποιημένες συμβάσεις.Η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας, μαζί με την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας και τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη αποτελούν τη νέα γενιά έργων παραχώρησης, ωστόσο το μέλλον τους επικρέμαται από την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων στους «παγωμένους αυτοκινητοδρόμους».
Η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας αφορά την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 1,1 χλμ., με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της μήκους 3 χλμ. από τους κόμβους Περάματος και Παλουκίων και οδικών τμημάτων μήκους 14,5 χλμ.
Και στη Λευκάδα
Ακολούθως, η σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα, ύψους 50 εκατ. ευρώ, θα γίνει με υποθαλάσσια σήραγγα που θα έχει μήκος περίπου 200 μέτρα. Θα αντικαταστήσει τη σημερινή πλωτή γέφυρα, μετατρέποντας τη Λευκάδα στο πιο προσβάσιμο νησί της Ελλάδας, μετά την Εύβοια.
Το μεγαλύτερο από τα τρία έργα είναι ο οδικός άξονας Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, ύψους 450 εκατ., το οποίο θα κατασκευαστεί με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου, ενώ θα υπάρχει και πρόβλεψη για μελλοντική δημιουργία γραμμής τρένου.
Τα τρία έργα, με συνολικό κόστος που πλησιάζει το 1 δισ., πρόκειται να προχωρήσουν με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, ανάλογη δηλαδή διαδικασία με αυτή που ακολουθείται για την ανάθεση των έργων διαχείρισης απορριμμάτων, με τη μέθοδο των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Αυτό σημαίνει ότι τα ενδιαφερόμενα σχήματα θα κληθούν να καταθέσουν τους φακέλους τους και θα ακολουθήσει διάλογος και διαπραγματεύσεις, με στόχο να καταλήξουν στη βέλτιστη οικονομική και τεχνική πρόταση.
enet.gr