ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΓΕΦΥΡΑΣ
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΟΡΩΝ ΣΤΗΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Αναφορικά με το ζήτημα που
δημιουργήθηκε για τη μελλοντική συντήρηση της γέφυρας, τις θέσεις που έχουν
διατυπωθεί και την αντιμετώπιση του προβλήματος, καταθέτω την άποψή μου και τις
προτάσεις μου:
1.
Μετά
το διαγωνισμό του 2011, η συντήρηση έχει καλυφθεί μέχρι και το 2015,
από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (Τ.Ε.Ο. Α.Ε.), που καταργήθηκε.
2.
Οι
αρμοδιότητες της Τ.Ε.Ο. Α.Ε., μεταβιβάστηκαν σε διάφορες υπηρεσίες και ειδικά
για τη γέφυρα, στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, (αρ. 6, ν. 4250/2014, ΦΕΚ 74
Α/2014), ως τμήμα εθνικού οδικού δικτύου.
3.
Η
μεταφορά της αρμοδιότητας έγινε επί θητείας Περιφερειάρχη Σ. Σπύρου και όχι επί
θητείας Θ. Γαλιατσάτου, κατ’ εφαρμογή του καλλικρατικού νόμου. Επομένως η άποψη
περί μη αρεστής Περιφερειακής Αρχής δεν ευσταθεί.
4.
Οι
επαΐοντες γνωρίζουν ότι το κόστος συντήρησης ανά πενταετία, με ευθύνη της
Τ.Ε.Ο. Α.Ε., ήταν δυσθεώρητο και εις βάρος του φορολογούμενου πολίτη. Και
φυσικά δεν είναι η μόνη περίπτωση δυσθεώρητου κόστους.
5.
Η μεταφορά όμως αρμοδιοτήτων από την κεντρικούς οργανισμούς και
υπηρεσίες της πολιτείας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, προϋποθέτει και απαιτεί
αντίστοιχη μεταφορά πόρων.
6.
Θεωρώ
επομένως, ότι η Περιφερειακή Αρχή πρέπει να προχωρήσει έγκαιρα στην εκτίμηση
του κόστους συντήρησης, με ευθύνη των Τεχνικών της Υπηρεσιών και με τη συνδρομή
εξειδικευμένων τεχνικών που ενδεχομένως δε διαθέτει, (ναυπηγός κ.λ.π.).
7.
Είναι
προφανές ότι στη συνέχεια και τεκμηριωμένα, θα πρέπει η Περιφέρεια Ιονίων
Νήσων, να απαιτήσει από την πολιτεία τους αντίστοιχους πόρους σε μόνιμη βάση
και με ξεχωριστό κωδικό.
8.
Είμαι
βέβαιος ότι με την ευθύνη στην Περιφέρεια, το κόστος συντήρησης θα είναι
εξαιρετικά χαμηλότερο σε σχέση με το παρελθόν, ενώ οι όποιες διαδικασίες θα
είναι συντομότερες και οπωσδήποτε διαφανείς.
9.
Είναι
αυτονόητο ότι σε αυτή τη διαδικασία, ο βουλευτής Λευκάδας θα είναι αρωγός και
υπέρμαχος της διεκδίκησης.
Είμαι βέβαιος δε, ότι η πολιτεία δεν έχει άλλη εναλλακτική,
παρά να ανταποκριθεί στο δίκαιο αίτημά μας.