Μεγάλη έκπληξη η διεξαγωγή του διαγωνισμού
Με μία απρόσμενη εξέλιξη, προχθές 20 Ιανουαριου ξεκίνησε ο διαγωνισμό για το μεγάλο έργο με παραχώρηση που αφορά την Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας. Πρώτο το ypodomes.com σας αποκαλύπτει πως το έργο με τίτλο "Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου: υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας - Ν. Αιτωλοακαρνανίας" δημοπρατήθηκε κανονικά την ίδια στιγμή που τα έργα για την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη πήραν νέες δίμηνες παρατάσεις.
Εκδήλωση ενδιαφέροντος κατέθεσαν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο ΑΚΤΩΡ δύο από τις κλασσικές δυνάμεις της κατασκευαστικής κοινότητας της Ελλάδας. Το έργο συναντά σημαντικές αντιδράσεις κυρίως από την κοινωνία της Λευκάδας. Η δημοπράτηση του έργου θα γίνει με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Σε αυτή τη διαδικασία θα συμμετέχουν (για πρώτη φορά στην Ελλάδα) όλοι οι ενδιαφερόμενοι: οι συμμετέχοντες, η τοπική αυτοδιοίκηση και τα αρμόδια Υπουργεία.
Ο Διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε τρεις (3) φάσεις:
Α' Φάση: Εκδήλωση Ενδιαφέροντος - Προεπιλογή,
Β' Φάση: Ανταγωνιστικός Διάλογος - Διαβούλευση,
Γ' Φάση: Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών και ανάδειξη Αναδόχου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ypodomes.com, σε αυτή τη χρονική στιγμή είμαστε στην πρώτη φάση της προεπιλογής, θα εξεταστεί η ικανότητα των εταιρειών και στη συνέχεια θα περάσουμε στην κύρια φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου και της διαβούλευσης, Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας και του τελικού σχεδιαμσού, το Δημόσιο θα πρέπει να διαθέτει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και να εκδόσει τα τεύχη δημοπράτησης για την Γ` φάση που είναι η υποβολή Δεσμευτικών προσφορών από όπου θα προκύψει η ανάδειξη του Αναδόχου. Σε κάθε περίπτωση δεν περιμένουμε οι εργασίες κατασκευής να ξεκινήσουν νωρίτερα από το 2017 ενώ η ολοκλήρωση δεν θα μπορεί να είναι εφικτή νωρίτερα από το 2021.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Πρόκειται για έργο παραχώρησης της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του έργου της οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με τον Ν. Αιτωλοακαρνανίας μέσω υποθαλάσσιας σήραγγας (σε αντικατάσταση της υφιστάμενης γέφυρας), με τα συνοδά έργα.
Το έργο περιλαμβάνει:
— Την κατασκευή οδικού τμήματος συνολικού μήκους 3 χλμ. περίπου (συμπεριλαμβανομένης της υποθαλάσσιας σήραγγας). Η αφετηρία θα βρίσκεται επί της Εθνικής Οδού 42 (Αμφιλοχία-Λευκάδα) νοτιοανατολικά του Κάστρου της Αγ. Μαύρας και το πέρας θα βρίσκεται στον περιφερειακό δακτύλιο της πόλης της Λευκάδας,
— Την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας κάτω από τον υφιστάμενο Δίαυλο Λευκάδας, με τα απαραίτητα τεχνικά έργα εισόδου και εξόδου, συνολικού μήκους 1,1 χλμ. περίπου, ώστε να είναι δυνατή η απρόσκοπτη διέλευση των πλοίων από τον Δίαυλο και η ταυτόχρονη είσοδος/έξοδος των οχημάτων στο νησί της Λευκάδας, καθώς και την κατασκευή των απαραίτητων οδικών συνδέσεων με το υφιστάμενο δίκτυο,
— Τη διαπλάτυνση του Διαύλου Λευκάδας, στο τμήμα από το τεχνικό έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας μέχρι το κάστρο Αγ. Μαύρας,
— Την κατασκευή Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνας) σκαφών μεγάλου μήκους στην περιοχή του Διαύλου, βορειοανατολικά του υφιστάμενου και υπό λειτουργία τουριστικού λιμένα σκαφών αναψυχής Λευκάδας, εφόσον ενταχθεί στο έργο παραχώρησης.
Τα τυχόν απαιτούμενα συνοδά έργα (ευρύτερες διευθετήσεις, ευρύτερα οδικά έργα
κ.λπ.), περιβαλλοντικά και λοιπά θέματα και εγκαταστάσεις, θα ανακύψουν κατά τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com