του Φώτη Κόλλια
Για το 2015 και βλέπουμε, οδεύουν τα τρία νέα συγχρηματοδοτούμενα έργα οδοποιίας με συμβάσεις παραχώρησης (υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας, ζεύξη Λευκάδας και αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη), συνολικού ύψους περί το ένα δισ. ευρώ. Ο λόγος: είναι απίθανο να βρεθούν υποψήφιοι στην παρούσα συγκυρία, ενώ εξίσου απίθανη είναι η εξεύρεση κεφαλαίων για να καλυφθεί η κρατική συμμετοχή.
Δεν θεωρείται τυχαίο πως στην πρόσφατη παρουσίαση του σχεδιασμού του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών για το 2013, παρουσία του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά, ο Κ. Χατζηδάκης δεν είπε λέξη για τα τρία νέα έργα. Αντίθετα αναφέρθηκε στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι.
Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών βιάστηκε να προκηρύξει τα έργα, αλλά από τότε πάμε από αναβολή, σε αναβολή. Αρχικά οι προσφορές έπρεπε να υποβληθούν τον Ιούλιο του 2012, στη συνέχεια μετατέθηκαν για τον Οκτώβριο και τώρα κάποιοι υποστηρίζουν πως τα έργα θα δημοπρατηθούν την Ανοιξη.
Από την πρόσφατη παρουσίαση προκύπτει πως οδεύουν για το απώτερο μέλλον και για το επόμενο ΕΣΠΑ (αν δεχθεί η Κομισιόν τη χρηματοδότηση επιπλέον δρόμων...).
Εκτός από τη στενότητα πόρων στο Δημόσιο, η αναβολή συνδέεται και με την αδυναμία των ελληνικών τεχνικών εταιρειών να βρουν κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν νέα έργα με συμβάσεις παραχώρησης. Ειδικά σε μια περίοδο που βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την τύχη των υφιστάμενων μεγάλων οδικών έργων (Ιόνια Οδός, Μαλιακός – Κλειδί, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας και Κόρινθος – Πάτρα). Εξάλλου οι διοικήσεις των ισχυρών ομίλων βρίσκονται αυτό τον καιρό σε διαπραγματεύσεις με τις ελληνικές τράπεζες για αναχρηματοδότηση υφιστάμενου δανεισμού.
πηγη.http://www.inews.gr