Η κοινοπραξία των εταιρειών Fraport-Slentel Ltd αποτελεί τον προτιμητέο επενδυτή με προσφορά ύψους 1,234 δισ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προς απόλυτη επιβεβαίωση των πληροφοριών που, πρώτο, μετέδωσε το Capital.gr.
Ειδικότερα, το κοινοπρακτικό σχήμα προσέφερε 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, με την προσφορά ύψους 1,234 δισ. ευρώ να «διαιρείται»:
-για την Ομάδα Α (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο και Καβάλα) στα 609 εκατ. εφάπαξ τίμημα και ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα 11,3 εκατ. ευρώ που διαμορφώνεται, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και
- στα 625 εκατ. ευρώ με ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα 11,6 εκατ. ευρώ για την Ομάδα Β (Ρόδος, Κως, Σάμος, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σαντορίνη και Σκιάθος).
Σύμφωνα με το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα τεσσάρων ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 330 εκατ. ευρώ ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου 1,4 δισ. ευρώ.
H ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ
«Με προσφορά που ανήλθε σε €1,234 δισ. εφάπαξ τίμημα και €22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, η κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της χώρας.
Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια της σημερινής κοινής συνεδρίασης του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10.10.2014 από τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας (Ομάδες Α και Β).
Η FRAPORT AG- SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά.
Ειδικότερα, ο προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την Ομάδα Α €609 εκατ. εφάπαξ τίμημα και €11,3 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και €625 εκατ. και €11,6 εκατ. για την Ομάδα Β αντίστοιχα.
Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου €330 εκατ. ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου €1,4 δισ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.
Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Εμμανουήλ Κονδύλης δήλωσε σχετικά: «Η συμμετοχή στο διαγωνισμό και οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του χώρου της ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι διεθνείς επενδυτές στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Πασχάλης Μπουχώρης, είπε: «Η παραχώρηση θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, μέσα από την καλύτερη συντήρηση, λειτουργία και ανάπτυξη των αεροδρομίων. Μέσα από αυτή την ιδιωτικοποίηση δεν αναβαθμίζονται μόνο τα αεροδρόμια αλλά ενισχύεται το τουριστικό προϊόν της χώρας».
Νωρίτερα το Capital.gr μετέδιδε:
Η κοινοπραξία Fraport-Slentel φαίνεται να είναι, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες του Capital.gr, ο επικρατέστερος ανάδοχος για την απόκτηση των δύο ομάδων των 7+7 περιφερειακών αεροδρομίων.
Το κοινοπρακτικό σχήμα, σύμφωνα με πληροφορίες, κατέθεσε την μεγαλύτερη οικονομική προσφορά σε σχέση με τους υπόλοιπους δύο διεκδικητές των αερολιμένων, ήτοι τα κονσόρτσιουμ Corporacion America- ΜΕΤΚΑ και Vinci- Άκτωρ παραχωρήσεις.
Τις οικονομικές προσφορές αποσφράγισε σήμερα το Ταμείο Αποκρατικοποίησεων. Η προσφορά του σχήματος συμφερόντων Κοπελούζου ξεπερνάει το φράγμα του 1,2 δισ. ευρώ, ενώ αυτή των υπόλοιπων δύο κοινοπραξιών είναι χαμηλότερη του 1 δισ. ευρώ.
Η Slentel αποτελεί θυγατρική εταιρεία του ομίλου Κοπελούζου, ενώ η γερμανική Fraport διαχειρίζεται τα εξής αεροδρόμια, ανά τον κόσμο:
Φρανκφούρτη (Γερμανία), Μπουργκάς (Βουλγαρία), Αννόβερο (Γερμανία), Pulkovo (Ρωσία), Βαρνα (Βουλγαρία), Αττάλεια (Τουρκία), Ίντιρα Γκάντι (Ινδία), Xi΄an Xianyang (Κίνα), Ντακάρ (Δυτ. Αφρική), Λίμα (Περού).
Υπενθυμίζεται ότι τα 14 αεροδρόμια έχουν διαιρεθεί σε δύο ομάδες, με την πρώτη να περιλαμβάνει αυτά σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο και Καβάλα.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.