Σε ρεπορτάζ της Έλενας Σολωμού στην εφημερίδα Espresso., φύλλο της Πέμπτης 2 Οκτωβρίου 2014, το όποιο αναδημοσιεύει σήμερα η Ξηρομερίτικη Ματιά (http://ksiromeritikimatia.blogspot.gr/ ), αναφέρει ότι στο νέο βιβλίο «Γεωγραφία της Αλβανίας», που εκδόθηκε φέτος και ήδη αποτελεί διδακτέα ύλη στα λύκεια της χώρας,στις «αλβανικές περιοχές» (treva shqiptare) που έμειναν εκτός αλβανικού κράτους, μεταξύ των άλλων περιοχών περιλαμβάνεται και το βόρειο τμήμα του νομού Αιτωλοακαρνανίας, που φτάνει έως και τον Αστακό.!!!!!!
ΚατακαημένοΞηρόμερο....δεν σου έφταναν όλα τ΄'αλλα κινδυνεύεις και από τις αλλυτρωτικές διαθέσεις των Αλβανών τώρα....
Πέρα όμως από την διάθεση για χιούμορ αυτά είναι επικίνδυνα πράγματα όταν μάλιστα τα διδάσκονται νέοι άνθρωποι....
Διαβάστε το ρεπορτάζ
Από την Έλενα Σολωμού
Μαθήματα παραχάραξης της Ιστορίας φαίνεται πως διδάσκονται οι Αλβανοί από την κυβέρνηση των Σκοπίων, καθώς ακόμη μία χρονιά, σύμφωνα με τα σχολικά βιβλία, περιοχές όπως η Κόνιτσα, η Καστοριά, η Φλώρινα, η Πρέβεζα και πολλές άλλες ελληνικές πόλεις φέρεται να ανήκουν στην αλβανική επικράτεια!
Μπορεί οι κυβερνήσεις να αλλάζουν στη γειτονική χώρα, ωστόσο η προπαγάνδα, ο εθνικισμός και ο αλυτρωτισμός παραμένουν ίδιοι. Οι προκλήσεις συνεχίζονται και κατά τη φετινή σχολική χρονιά, αφού παρά τη νέα συμφωνία που έκανε ο τέως υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος με την Αλβανίδα ομόλογο του Λιντίτα Νικόλα τον περασμένο Φεβρουάριο για αφαίρεση από τα σχολικά βιβλία αλυτρωτικών αναφορών ή χαρακτηρισμών που προκαλούν προβλήματα στις σχέσεις των δύο χωρών, το περιεχόμενο των βιβλίων Ιστορίας και Γεωγραφίας παραμένει ίδιο και αναλλοίωτο με αυτό περασμένων δεκαετιών.
Το γεγονός αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση του επικεφαλής των ευρωβουλευτών της ΝΔ. Μανώλη Κεφαλογιάννη, ο οποίος με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει λόγο για ενέργειες ακραίου αλυτρωτισμού και παραχάραξης της Ιστορίας από την Αλβανία -μία υπό ένταξη χώρα-, που αντιβαίνουν βασικές αρχές και αξίες της Ε.Ε. Συγκεκριμένα, ο κ. Κεφαλογιάννης καταγγέλλει στην ερώτησή του: «Τα σχολικά βιβλία μιας υπό ένταξη χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, της Αλβανίας, βρίθουν αλυτρωτικών αναφορών και χαρακτηρισμών περί εδάφιον μιας χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που δήθεν τους ανήκουν» και προσθέτει: «Οι Αλβανοί συνεχίζουν να παρουσιάζουν στα σχολικά τους βιβλία ως δήθεν αλβανικές τις Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα, Πάργα και Καστοριά».
Απευθυνόμενος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο κ. Κεφαλογιάννης ρωτά τι πρόκειται να πράξει για την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας στα σχολικά βιβλία της Αλβανίας.
Το αλβανικό υπουργείο Παιδείας, μέσω των σχολικών βιβλίων με τα οποία εφοδίασε τους μαθητές και φέτος, εμφανίζει ως... αλβανικούς ΜΟΝΟ ΟΚΤΩ ελληνικούς νομούς (Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Άρτας, Πρέβεζας, Φλώρινας, Καστοριάς, Γρεβενών και ολίγη... Αιτωλοακαρνανία -η Εύβοια τους ξέφυγε, παραδόξως), ενώ οι Έλληνες παρουσιάζονται ως «αιμοσταγείς, που έκαναν εθνοκάθαρση εις βάρος των Τσάμηδων»!
Αιμοσταγείς Έλληνες
Οι νεαροί Αλβανοί μέσα από τα νέα επίσημα σχολικά βιβλία τους μαθαίνουν την ιστορία της «Μεγάλης Αλβανίας» και διδάσκονται, μεταξύ άλλων, ότι «η Βορειοδυτική Ελλάδα, από τη Φλώρινα έως την Πρέβεζα, είναι αλβανικό εθνικό έδαφος, στο οποίο αιμοσταγείς Έλληνες πραγματοποίησαν εθνοκάθαρση στους Τσάμηδες που πλειοψηφούσαν στα χώματα αυτά». Στο νέο βιβλίο «Γεωγραφία της Αλβανίας», που εκδόθηκε φέτος και ήδη αποτελεί διδακτέα ύλη στα λύκεια της χώρας, οι μαθητές διδάσκονται όχι μόνο για τη γεωγραφία της χώρας τους αλλά και για περιοχές όμορων χωρών που, σύμφωνα με τους συγγραφείς, κατοικούνται από Αλβανούς. Στις «αλβανικές περιοχές» (treva shqiptare) που έμειναν εκτός αλβανικού κράτους περιλαμβάνονται το Κοσσυφοπέδιο, τμήματα του Μαυροβουνίου και της Σερβίας, η μισή έκταση των Σκοπίων και βέβαια ολόκληρη η Β.Δ. Ελλάδα, με τους νομούς Φλώρινας, Καστοριάς, Γρεβενών, Ιωαννίνων, Άρτας, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας και το βόρειο τμήμα του νομού) Αιτωλοακαρνανίας, που φτάνει έως και τον Αστακό.
Οι συγγραφείς του βιβλίου υποστηρίζουν πως η Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει «εθνοκάθαρση», με στόχο τον αφανισμό των Αλβανών. Ο χάρτης με τη «Μεγάλη Αλβανία» και τις όμορες «αλβανικές περιοχές» κοσμεί το εξώφυλλο τόσο του βιβλίου όσο και του τετραδίου ασκήσεων των μαθητών, οι οποίοι καλούνται, για παράδειγμα, να ζωγραφίσουν τις περιοχές της Ελλάδας όπου ζουν... Αλβανοί ή να απαντήσουν στα ερωτήματα: «Ποιες είναι οι αλβανικές περιοχές της Ελλάδας;» ή «Αναφέρετε τις εκδιώξεις που υπέστησαν οι Αλβανοί από τις ελληνικές Αρχές»