Την... υπερβάλλουσα σπουδή (κάποιοι την χαρακτήρισαν θεσμικό και νομικό πλεονασμό) της απελθούσας Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, να επικυρώσει μέσω του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) την υπογραφή της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ για τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, δεν είδε με ανάλογη ζέση και η άμεσα ενδιαφερόμενη Fraport.
Η γερμανική εταιρεία αρκέστηκε να σχολιάσει ότι "η Ελληνική κυβέρνηση επιβεβαίωσε το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας που ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2014. Αυτή η απόφαση αποτελεί τη βάση για την τρέχουσα επανεκκίνηση των διαπραγματεύσεων μεταξύ Fraport και ΤΑΙΠΕΔ. Δεν σχολιάζουμε το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων ούτε υπάρχει χρονοδιάγραμμα για αυτές τις συζητήσεις". Με άλλα λόγια, οι Γερμανοί λένε δεν θέλουμε να υπογράψουμε άμεσα, όχι τουλάχιστον επί αυτής της κυβέρνησης... Τι κρύβεται ωστόσο πίσω από την άρνηση της κοινοπραξίας του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης και του ομίλου Κοπελούζου να συμβασιοποιήσει την παραχώρηση των αεροδρομίων;
Οι παροικούντες της Ιερουσαλήμ (λέγε με Μαξίμου), γνωρίζουν καλά ότι το πρόβλημα της απελθούσας κυβέρνησης δεν είναι οι Γερμανοί, αλλά ο στενός τους συνεργάτης, και γνωστός "μεσάζοντας" στα μεγάλα deal της αγοράς, κ. Κοπελούζος. Ο Δ. Κοπελούζος αποτελεί "κόκκινο πανί" για την αριστερή κυβέρνηση, μιας και είναι γνωστές τοις πάσι οι φιλικές του σχέσεις με τον πρώην Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος και "καθάρισε" για να μπει ο Κοπελούζος την τελευταία στιγμή στο σχήμα του ΟΠΑΠ (και όχι μόνο...). Στην περίπτωση της Fraport λοιπόν, ο Κοπελούζος είναι αυτός που ασκεί βέτο στους Γερμανούς συνεταίρους του να μην υπογράψουν τη συμφωνία με μια "ανεύθυνη κυβέρνηση", η οποία θα δημιουργεί συνεχώς προβλήματα σε project μεγάλων ιδιωτικοποιήσεων και εξωτερικών επενδύσεων, όπως π.χ. στους Καναδούς της Eldorado Gold στις Σκουριές, με την μη ξεκάθαρη πολιτική της.
Ο Κοπελούζος λοιπόν, η σύμβαση του οποίου με την Fraport AG, ειρήσθω εν παρόδω, μέσω της θυγατρικής του Slentel Ltd παραμένει "επτασφράγιστο" μυστικό, εξυπηρετεί τους πολιτικούς του υποστηρικτές και κατά κάποιον τρόπο "επιστρέφει" τις χάρες που διαχρονικά του έχει κάνει η Νέα Δημοκρατία, αλλά και ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς. Το πολιτικό trade off λοιπόν, δημιουργεί στασιμότητα στα περιφερειακά αεροδρόμια, η συμβασιοποίηση των οποίων θα γινόταν ...ευκολότερα με μια πιο φιλελεύθερη κυβέρνηση.
Νικ. Αρ.