Η υποθαλάσσια ζεύξη Αιτ/νιας-Λευκάδας και το κρυφτούλι του υπουργείου: Πέντε μήνες μετά την παράταση που το ίδιο το υπουργείο είχε δώσει, έχασαν τη μιλιά τους στο Υποδομών και αφήνουν τους χιλιάδες τουρίστες της Λευκάδας να υπομένουν τα πάνδεινα.
Το μικρό το ενδιαφέρον που είχε επιδειχθεί στο διαγωνισμό για τη ζεύξη Αιτωλοακαρνανίας – Λευκάδας, ήταν η επίσημη δικαιολογία για την παράταση του χρόνου που οι εν δυνάμει κατασκευαστές θα είχαν στη διάθεσή τους για να υποβάλουν φακέλους.
Ο αναπληρωτής υπουργός κ. Σταύρος Καλογιάννης υπέγραψε τη σχετική απόφαση τον περασμένο Οκτώβριο.
Σύμφωνα μ’ αυτή, θα υπήρχε ολιγόμηνη μόνο μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την Α’ Φάση του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, με σκοπό την ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης για την “Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου: Υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας – Ν. Αιτωλοακαρνανίας”.

Φυσικά, παρήλθε η 26η Μαρτίου, παρήλθαν αρκετοί μήνες ακόμη… και ουδέν νεώτερον υπάρχει. Ή, πιο σωστά, το νεώτερον είναι η καθημερινή ταλαιπωρία των χιλιάδων τουριστών που καθημερινά μετακινούνται από και προς την πανέμορφη Λευκάδα. Αυτή την περίοδο ιδιαίτερα, η κίνηση είναι τόσο αυξημένη, που, όταν σηκώνεται η γέφυρα, η αναμονή μπορεί να ξεπεράσει και το μισάωρο…
Οι Αιτωλοακαρνάνες το ξέρουμε καλά. Και το έχουμε ίσως συνηθίσει… Όπως έχουμε συνηθίσει και τον εμπαιγμό απ’ τους κυβερνόντες…
Ούτε καν μια ανακοίνωση δεν έκρινε σκόπιμο να εκδώσει το υπουργείο, που να εξηγεί τα πως και τα γιατί μετά την ημερομηνία που ως καταληκτική της παράτασης το ίδιο είχε ανακοινώσει. Απλά, άφησε το θέμα να ξεχαστεί…
Για την ιστορία, πάντως, το έργο αφορά στην κατασκευή οδικής σύνδεσης της Αιτωλοακαρνανίας με τη Λευκάδα μέσω υποθαλάσσιας σήραγγας, συνολικού μήκους 3 χλμ. περίπου, σε αντικατάσταση της υφιστάμενης πλωτής γέφυρας καθώς και στην διαπλάτυνση του διαύλου της Λευκάδας. Ο δε προϋπολογισμός του δεν υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ.
Θυμίζουμε ακόμη ότι οι προσπάθειες για την υποθαλάσσια ζεύξη με τη Λευκάδα ξεκίνησαν πολλά χρόνια πριν (απ’ τη δεκαετία του ’70!!!) και εντάθηκαν μετά το 2000, με τους φορείς των δύο νομών να επαναφέρουν δυναμικά το αίτημα και να επιτυγχάνουν, εν τέλει, την προέγκριση χωροθέτησης και της χρηματοδότησης των πρώτων μελετών.
Η ζεύξη, εάν και εφόσον γίνει κάποια στιγμή στο μέλλον, θα ξεκινά απ’ τη στροφή μεταξύ Πλαγιάς και Περατιάς, κοντά στο Φρούριο της Αγίας Μαύρας, και θα καταλήγει στην απέναντι ακτή, μετά τη μαρίνα της Λευκάδας ανατολικά.
Έτσι η κίνηση θα διοχετεύεται έξω απ’ την πόλη και θα αποφευχθούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα.
Παράλληλα, υπάρχει η πρόβλεψη για σύνδεση με την Ιόνια Οδό, απ’ την πλευρά της Αιτ/νίας και με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο της Λευκάδας (σύνδεση με άξονα Βασιλικής, έξοδο προς Κεφαλονιά). Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μεγάλο έργο, που θα δημιουργούσε νέες προοπτικές και στους δύο νομούς…
Φ. Μπ.