Διαβάζω τις τελευταίες ημέρες σωρεία από ρεπορτάζ και απόψεις για το πρόστιμο που επιβλήθηκε στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Για την ορθότητα του η όχι δεν θέλω να αναλωθώ, η αγορά έχει βγάλει τα συμπεράσματα της. Αυτό ωστόσο που με ενοχλεί και με προβληματίζει ταυτόχρονα είναι πώς επικοινωνιακά εκμεταλλεύεται μια εταιρεία του μεγέθους της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το πρόστιμο των 31,4 εκατ. ευρώ που της επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού για να περάσει το μήνυμα της -με πολλούς αποδέκτες- πώς θα επηρεαστεί σοβαρά τη ρευστότητά της και επομένως ενδέχεται να υπάρξουν άλλου είδους επιπτώσεις που σχετίζονται με τις επενδύσεις της και τις θέσεις εργασίας.
Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε πώς "ότι λάμπει δεν είναι χρυσός". Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι ένα παράδειγμα αυτής της επίπλαστης εικόνας μερικών ελληνικών επιχειρήσεων. Την ίδια ώρα που κάνει λόγω για επενδύσεις σε ορίζοντα τριετίες που ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ και αναρωτιέμαι αν αυτές όντως αφορούν στη χώρα μας, διαβάζω ότι η εταιρεία έχει ήδη μεταφέρει μέρος των οικονομικών της υπηρεσιών εκτός Ελλάδας και συγκεκριμένα στην Κρακοβία της Πολωνίας. Επομένως, έχει ήδη ξεκινήσει την αποεπένδυση από τη χώρα.
Για ποιες επενδύσεις λοιπόν μιλά; Διαβάζω ότι η μείωση προσωπικού, οι αποεπενδύσεις και η μεταφορά δραστηριοτήτων στο εξωτερικό σκιαγραφούν τις δραστηριότητες της την τελευταία διετία. Το γνωρίζει άραγε ο καταναλωτής ότι όταν αγοράζει την αγαπημένη του ΑΛΦΑ και πιστεύει ότι έτσι στηρίζει επενδύσεις, από πίσω κρύβονται μειώσεις προσωπικού και αποεπενδύσεις; Τα στοιχεία της εταιρείας λένε ότι το προσωπικό της το 2014 μειώθηκε στα 906 άτομα από 960 άτομα το 2013. Μάλιστα υπήρξε πρόβλεψη 1,6 εκατ. ευρώ για αυξημένες παροχές συνταξιοδότησης στο προσωπικό που αποχωρεί. Επίσης, το 2014 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ακολούθησε ανάλογη πολιτική συρρίκνωσης περιορίζοντας την παραγωγή μπύρας στις μονάδες της Αθήνας και της Πάτρας.
Πρέπει επομένως κάποια στιγμή οι εταιρείες να βγουν και να πουν την αλήθεια. Οι ρυθμιστικές αρχές είναι εκεί έξω για να εποπτεύουν και να επιβάλλουν πρόστιμα όταν κρίνουν σκόπιμο. Ωστόσο, χωρίς οι ίδιες οι επιχειρήσεις να υπόκεινται σε αυτορύθμιση, λέγοντας και πράττοντας το ορθό και όχι χτίζοντας απλά τη δημόσια εικόνα τους, δεν οδηγείται πουθενά η επιχειρηματικότητα της χώρας. Δεν χρειαζόμαστε άλλα "επιχειρηματικά έπη", ουσιαστική στήριξη της εγχώριας παραγωγής χρειαζόμαστε.
Νικ. Αρ.
+ σχόλια + 3 σχόλια
Καλησπέρα σας, απο το άθρο σας φαίνεται οτι το εχετε ψαξει το θεμα. Προσωπικά πινω ελληνικες μπυρες απο μικροζυθοποιίες και την βεργινα. Διαβαζοντας ομως αυτο : Η λίστα Μπόργιανς περιλαμβάνει και έναν πολύ γνωστό επιχειρηματία ζυθοποίιας επίσης από τη Βόρεια Ελλάδα
http://www.newsit.gr/politikh/Onomata-fotia-politikon-epixeirimation-kai-dimosiografon-sti-lista-apo-ti-Germania-O-epixeirimatias-me-tis-sxeseis-me-proin-prothypoyrgo/451037
αναρωτιέμαι αν το εχετε δει...ψαξτε το λοιπον.
Εκανα ενα σχολιο για την λίστα μποργιανς, γιατι δεν το ανεβασατε ;
πολυ κατανοητό το νόημα..εγω πάλι διαβάζω για την λίστα του ευαγγελάτου εδω : http://www.newsit.gr/politikh/Onomata-fotia-politikon-epixeirimation-kai-dimosiografon-sti-lista-apo-ti-Germania-O-epixeirimatias-me-tis-sxeseis-me-proin-prothypoyrgo/451037
και αναρωτιέμαι ποιός να είναι ο ζυθοποιός απο την θράκη...ο βεργίνας είναι;