Οι πολιτικές όλων των κυβερνήσεων
της ΕΕ του ΔΝΤ και των συνοδοιπόρων τους, η πολιτική της Τρόικας και της συγκυβέρνησης
θέλουν την εκπαίδευση να λειτουργεί με οικονομικά κριτήρια ως επιχείρηση, για
αυτό και η καινούργια σχολική χρονιά πανελλαδικά θα βρει ξανά όλους όσους
εμπλέκονται στη διαδικασία της μάθησης σε «ελεγχόμενη χρεοκοπία», λόγω
περικοπής δαπανών από την πολιτεία.
H δικομματική κυβέρνηση
συνεχίζοντας το έργο των προκάτοχων της, βάζει μετά και τα πρόσφατα (αλλά όχι
και τελευταία) μέτρα, στο εκτελεστικό απόσπασμα το μορφωτικό δικαίωμα των μαθητών.
Μετά τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις
, το δημοτικό του Σύβρου έκλεισε, τον νόμο για την διάλυση των ειδικών σχολείων,
την κατάργηση 46 ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ και μάλιστα των μαζικότερων της
Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης με μαθητές παιδιά φτωχών οικογενειών και τη
δωρεά τους στους ιδιώτες, το κλείσιμο τμημάτων ένταξης και ενισχυτικής, την
μεταφορά των μαθητών στον αέρα, την φύλαξη και καθαριότητα των σχολικών μονάδων
να περνάει στην ιδιωτικοποίηση, την σχολική διαρροή να σπάει ρεκόρ, τον
υποσιτισμό και τους ανεμβολίαστους μαθητές, ακόμη και ο πλέον δύσπιστος ή αφελής
καταλαβαίνει ότι οι μαθητές θα μείνουν χωρίς το αναγκαίο και απαραίτητο
εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ξέρουμε καλά το τι έρχεται με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Για αυτό και δηλώνουμε ότι γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουμε κοινό
συμφέρον και κοινό αντίπαλο και πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με στόχο:
- Tην πλήρη εφαρμογή της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας, με αύξηση των κρατικών δαπανών για πλήρη κάλυψη των αναγκών της Εκπαίδευσης. Καμιά αρμοδιότητα για τα δημόσια σχολεία σε άλλους φορείς έξω από το Υπουργείο Παιδείας. Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας
2. Κάλυψη όλων των αναγκών της δημόσιας
εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό (μόνιμο εκπαιδευτικό και άλλο
αναγκαίο προσωπικό με μισθούς που θα τους
επιτρέπουν να έχουν μια αξιοπρεπή διαβίωση, υλικοτεχνική υποδομή, δωρεάν παροχή
βιβλίων και συγγραμμάτων, ασφάλιση - σίτιση – στέγαση – μεταφορά για όλους κ.α)
Ειδικότερα για
την Λευκάδα θέλουμε να τονίσουμε ότι πρέπει επιτέλους να αξιοποιηθεί το κονδύλι
των 250.000 ευρώ που εδώ και ένα χρόνο περιμένουμε να καλύψει μέρος των προβλημάτων
της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων μας.
Οι προτάσεις έχουν συγκεκριμενοποιηθεί και εγκριθεί από το Περιφερικό Συμβούλιο από
πέρυσι το καλοκαίρι. Ένα χρόνο τώρα εκκρεμεί η υλοποίησή τους.
- Καμιά εμπλοκή ιδιωτικών επιχειρήσεων στην κατασκευή σχολικών κτιρίων καμιά εμπορευματική λειτουργία στο σχολικό χώρο.
- Εξασφάλιση ίσων δικαιωμάτων στην μόρφωση για όλα τα παιδιά των μεταναστών.
- Διεκδίκηση των αναγκαίων μόνιμων προσλήψεων εκπαιδευτικών, με μόνη προϋπόθεση το πτυχίο.
- Παιδαγωγική μόρφωση των εκπαιδευτικών και η περιοδική υποχρεωτική επιμόρφωσή τους στο Πανεπιστήμιο, ενιαία εργασιακά δικαιώματα του εκπαιδευτικού προσωπικού. Ισότιμη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς του Σχολείου για ολοκλήρωση του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου, με την ενίσχυση στην απρόσκοπτη και αδέσμευτη άσκηση του λειτουργήματός τους.
- Διεκδίκηση για δημιουργία μόνιμων θέσεων και πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού (φύλαξης, καθαριότητας, γραμματείας, βιβλιοθήκης, επιστασίας και επιστημονικού προσωπικού στήριξης του εκπαιδευτικού έργου (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί ).
- Δωρεάν μεταφορά από και προς τα σχολεία όλων των μαθητών υγειονομική φροντίδα και σίτιση για όλα τα παιδιά με ευθύνη του κράτους
- Καθιέρωση δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής
- Καθιέρωση Ενιαίου Δωδεκάχρονου σχολείου γενικής μόρφωσης, σαν απαραίτητη προϋπόθεση όχι μόνον των πανεπιστημιακών σπουδών και επαγγελματικής εκπαίδευσης αλλά και κάθε άλλης επιλογής ζωής, που θα εξασφαλίζει ώστε όλοι οι μαθητές να κατακτούν τη βασική γενική μόρφωση.
- Τμήματα προνηπίων – νηπίων με 15 μαθητές, 20 μαθητές στις υπόλοιπες τάξεις και βαθμίδες.
- Καταγραφή και εξασφάλιση ειδικής αγωγής όλων των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Εξασφάλιση δημόσιας και δωρεάν υγειονομικής φροντίδας. Στήριξη και ειδική βοήθεια, στο σχολείο, των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.
- Ανάπτυξη της Αισθητικής Αγωγής και της Καλλιτεχνικής παιδείας (Μουσική, εικαστικά, θεατρολογία κ.τ.λ.) στο ενιαίο πρόγραμμα, σαν αναγκαία προϋπόθεση για την ψυχική καλλιέργεια και την ανάπτυξη του συναισθηματικού κόσμου των νέων ανθρώπων.
- Ανάπτυξη της Φυσικής Αγωγής για την εξασφάλιση της υγείας και την καλλιέργεια όχι μόνο των σωματικών αλλά και των κοινωνικών αρετών των νέων, μέσα από τη φυσική άσκηση και δραστηριότητα. Εξασφάλιση μόνιμων καθηγητών και ωρών στο ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα και υποδομών για ολοκληρωμένη εξασφάλιση όλων των λειτουργιών και δραστηριοτήτων.
- Καμία απόλυση εκπαιδευτικού, καμία συγχώνευση ή κλείσιμο Σχολείου.
Γνωρίζουμε ότι η πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας συμφωνεί μαζί
μας.
Συμφωνεί γιατί η παιδαγωγική
είναι η επιστήμη που στοχεύει στην διαμόρφωση του ανθρώπου γενικότερα.
Γιατί ο παιδαγωγός (ο δάσκαλος)
που με εργαλείο τη γνώση διαπαιδαγωγεί το νέο άτομο, διαπαιδαγωγεί τον ίδιο τον
άνθρωπο.
Σίγουρα ένας αριθμός παιδαγωγών
λειτουργεί με αυτό τον τρόπο και στις σημερινές συνθήκες.
Όμως οι προτάσεις του Υπουργείου
για το νέο σχολείο που στηρίζονται στην δημιουργία δεξιοτήτων και όχι
ουσιαστικής μόρφωσης, επειδή έτσι ζητούν οι αγορές εργασίας παγκόσμια, ούτε τον
παιδαγωγό βοηθούν και παροτρύνουν να παίξει τον ρόλο του ούτε τους μαθητές να
μορφωθούν ουσιαστικά και βαθιά.
Θέλουμε πολίτες μορφωμένους και με κριτική σκέψη, και
εκπαιδευτικούς που να είναι επιφορτισμένοι να ωθήσουν μια ομάδα-τάξη να
προοδεύσει συλλογικά, και όχι εκπαιδευτικούς που θα επιτρέπουν στα άτομα να
ασκούν και να αναπτύσσουν τις δεξιότητες τους, καθείς με τον ρυθμό του.
Αυτό το σχολείο θέλουμε για τα
παιδιά και μαθητές μας. Και επειδή η μόρφωση είναι δικαίωμα και όχι επένδυση, επειδή η μόρφωση δεν είναι ζήτημα γνώσης αλλά ζήτημα
ζωής, είναι ανάγκη να αντισταθούμε, και
ενωμένοι γονείς και κηδεμόνες όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί, μαθητές, σύλλογοι και σωματεία
εργαζομένων, από κοινού να διεκδικήσουμε το δικαίωμα για δημόσιο και δωρεάν
σχολείο.
Η μεγάλη ανάγκη της βασικής
εκπαίδευσης στην εποχή μας είναι ένα σχολείο, που δε θα αναπτύσσει μονομερώς
μια ικανότητα των νέων για απασχόληση, αλλά όλες τις ικανότητές τους, θα
μορφώνει πολύπλευρα την προσωπικότητά τους και θα διαπλάθει ανθρώπους ικανούς
ν' αντιμετωπίσουν δημιουργικά την εργασία τους και τη ζωή τους, σε όποιο ή
όποια επαγγέλματα μελλοντικά θα υπηρετήσουν.
- ΔΣ της Ένωσης Συλλόγων
Γονέων και Κηδεμόνων Λευκάδας .
- ΔΣ ΕΛΜΕ Λευκάδας .
- ΔΣ Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Λευκάδας «Άγγελος
Σικελιανός».