Πατήστε στην εικόνα να μεταφερθείτε στο καινούριο site

Τα σκάφη τoυ Ωνάση στη… χωματερή...



Εκαναν παλιοσίδερα τα σκάφη του Ωνάση

Στη... χωματερή του Μεγανησίου κατέληξαν τα δύο θρυλικά σκάφη του Αλέξανδρου και της Χριστίνας Ωνάση, που για χρόνια ολόκληρα ήταν «παρκαρισμένα» στην πίσω αποβάθρα του Σκορπιού. Οι ανεκτίμητοι χειροποίητοι «θησαυροί», που κάποτε
έσχιζαν τα καταγάλανα νερά του Ιονίου και αποτελούσαν το όνειρο κάθε κοινού θνητού λόγω της ιστορίας τους, διαλύθηκαν με τσάπες μέσα σε λίγα λεπτά, φορτώθηκαν σε φορτηγά και πετάχτηκαν στα σκουπίδια μαζί με τη μοναδική τους ιστορία. Μόλις πριν από λίγα 24ωρα τον γύρο της Ελλάδας έκαναν φωτογραφίες και δημοσιεύματα που ήθελαν τους νέους ιδιοκτήτες του Σκορπιού να έχουν ξεκινήσει ήδη τις εργασίες ανακαίνισης. Οπως όμως αποκάλυψε η «Espresso», δεν επρόκειτο για ανακαίνιση, αλλά για την καθιερωμένη ετήσια συντήρηση και εκκαθάριση του νησιού από σκουπίδια και παλιοσίδερα. Κανείς ωστόσο δεν γνώριζε ότι ανάμεσα σε αυτά τα άχρηστα αντικείμενα ήταν και τα ταχύπλοα σκάφη των παιδιών του Ελληνα Κροίσου Αριστοτέλη Ωνάση.
Το ένα, τύπου Βertram, είχε αγοραστεί στα τέλη της δεκαετίας του '60 από τον ίδιο τον μεγιστάνα προκειμένου να το δωρίσει στον λατρεμένο του γιο Αλέξανδρο. Το αγωνιστικό σκάφος έφτιαξε με πολύ μεράκι και τα πιο ακριβά για την εποχή εκείνη υλικά ο ίδιος ο ιδιοκτήτης της θρυλικής εταιρείας Βertram, ο Richard Bertram, ο οποίος ακόμη και μέχρι τον θάνατό του, το 2000, συνήθιζε να παινεύεται ότι ανάμεσα στους εκλεκτούς πελάτες του ήταν και ο Αριστοτέλης Ωνάσης. Το σκάφος ονομάστηκε «Μπλε» και ήταν επαναστατικής σχεδίασης. Το design του, τα πανάκριβα ξύλινα πατώματα αλλά και οι κινητήρες του, που φημίζονταν για την υψηλή τους απόδοση, το έκαναν μοναδικό. Στον κόσμο υπήρχαν μόνο μερικά κομμάτια. Εκτός από τον Αριστοτέλη Ωνάση είχαν φροντίσει να αποκτήσουν το δικό τους παρόμοιο Bertram ο Αγά Χαν, ο βασιλιάς Χουσεΐν της Ιορδανίας και ο πρίγκιπας Bertil της Σουηδίας.
Πάντως ο Αλέξανδρος Ωνάσης δεν πρόλαβε να χαρεί το σκάφος για πολύ. Περίπου τέσσερα χρόνια μετά το πανάκριβο δώρο που έλαβε από τον πατέρα του έχασε τη ζωή του. Εκτοτε το σκάφος βγήκε στη στεριά και τοποθετήθηκε κάτω από ένα στέγαστρο.
Την ίδια τύχη είχε το 1984 και η «σφήνα» της θάλασσας, το ταχύπλοο Cigarette, που αγόρασε η Χριστίνα Ωνάση για να το προσφέρει ως γαμήλιο δώρο στον τέταρτο σύζυγό της Τιερί Ρουσέλ. Μετά τον θάνατο της Χριστίνας Ωνάση και αυτό το σκάφος παροπλίστηκε στον Σκορπιό. Την εποχή εκείνη το να είναι κάποιος ιδιοκτήτης Cigarette δεν σήμαινε μόνο πως ήταν λάτρης της ταχύτητας, αλλά και άνθρωπος με δυνατό χαρακτήρα και γνώμη.
Αντί λοιπόν τα φημισμένα σκάφη της δυναστείας Ωνάση να συντηρηθούν, να επισκευαστούν και να πουληθούν, όπως έγινε και με το ταχύπλοο σκάφος «Amazing Grace» που πηγαινόφερνε τους επιβάτες της θαλαμηγού «Χριστίνα», δόθηκε εντολή στους εργαζομένους να πεταχτούν, γιατί ήταν... ερείπια! Πάντως η κυπριακή εταιρεία στην οποία δόθηκε η διαχείριση του Σκορπιού δήλωσε απλώς πως δεν κάνει κανένα σχόλιο.
ΓΙΟΥΛΗ ΣΤΑΡΙΔΑ

Δίνουν χιλιάδες δολάρια για μια κρουαζιέρα με το θρυλικό «Christina O»
Την ίδια ώρα που η Αθηνά Ωνάση «ξεφορτώνεται» τον Σκορπιό και τα ιστορικά σκάφη από το λιμανάκι του νησιού, η εταιρεία που διαχειρίζεται πλέον το αγαπημένο απόκτημα του Αριστοτέλη Ωνάση, το θρυλικό «Christina O», θησαυρίζει. Η πολυτελής θαλαμηγός εξακολουθεί να είναι το ίδιο περιζήτητη και επιβλητική όπως τότε, ενώ η λίστα με τους διάσημους φιλοξενούμενούς της ολοένα και μεγαλώνει, αφού δεν είναι λίγοι αυτοί που επιθυμούν να ζήσουν στους χώρους της λίγες στιγμές από την ένδοξη εποχή του πρώτου του ιδιοκτήτη.
Φωτογραφίες του πολυτελούς σκάφους φιγουράρουν αυτή τη στιγμή στα μεγαλύτερα γραφεία ενοικιάσεων και πωλήσεων σκαφών στον κόσμο, με την έγκριση των Ιρλανδών διαχειριστών του. «Η τιμή του σκάφους κυμαίνεται ανάλογα με τα άτομα που θα φιλοξενηθούν στους χώρους. Ετσι μέχρι δώδεκα άτομα την ημέρα στοιχίζει 45.000 ευρώ, μέχρι εικοσιτέσσερα 55.000 ευρώ και πάνω από τριάντα 65.000 ευρώ» αναφέρει στην «Espresso» ο διευθυντής του γραφείου Yachting Greece, Νίκος Αντωνάτος, ο οποίος προσθέτει: «Το σκάφος αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη νότια Γαλλία και στο Μονακό, ενώ αρκετές είναι και οι φορές που έχει επισκεφτεί και τη χώρα μας. Υπάρχουν Ελληνες που το νοικιάζουν γιατί θέλουν να ζήσουν λίγες στιγμές λάμψης και χλιδής από την εποχή του μεγιστάνα. Είναι ένα πραγματικά πανέμορφο σκάφος που όμοιό του δεν υπάρχει». 
Το σκάφος (ένα πολεμικό σκαρί που έλαβε μέρος στην απόβαση στη Νορμανδία κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου) αγοράστηκε από τον Αριστοτέλη Ωνάση το 1953 έναντι μόλις 34.000 δολαρίων. Ο Ελληνας μεγιστάνας διέθεσε το αστρονομικό για την εποχή ποσό των 4 εκατομμυρίων προκειμένου να τo μετατρέψει στο πιο πολυτελές σκάφος της εποχής του. Μετά τον θάνατό του πέρασε στα χέρια της κόρης του, που το διέθεσε στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ λίγα χρόνια αργότερα αγοράστηκε για 250 εκατομμύρια από τον εφοπλιστή και φίλο της οικογένειας Ωνάση, Ιωάννη Παπανικολάου. Εκείνος μαζί με δύο ακόμα Ιρλανδούς συνεργάτες του το ανακαίνισαν το 2001 με σεβασμό στην ιστορία του, ενώ από το 2006 και λίγο πριν φύγει από τη ζωή ο Ελληνας εφοπλιστής το σκάφος άρχισε να διατίθεται προς ενοικίαση.
ΘΑΝΟΣ ΜΑΚΡΟΓΑΜΒΡΑΚΗΣ

Η Αθηνά πληρώνει χρυσάφι σε Γερμανούς για να μεταφέρει 100 άλογα στη Βραζιλία
Συμφωνία ύψους 1,3 εκατ. δολαρίων έκλεισε με τη Lufthansa η Αθηνά Ωνάση για να εξασφαλίσει την αεροπορική μεταφορά αγωνιστικών αλόγων στη Βραζιλία. Οπως δήλωσε στο πρακτορείο Bloomberg ο Αξελ Χέιτμαν, επικεφαλής της μονάδας μεταφοράς ζώων της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας, η κληρονόμος του Αριστοτέλη Ωνάση και αθλήτρια ιππασίας θα χρηματοδοτήσει τη μεταφορά αλόγων στο Ρίο ντε Τζανέιρο, όπου θα πραγματοποιηθούν αγώνες ιππασίας που φέρουν το όνομά της. Η υπερατλαντική πτήση αλόγου μπορεί να κοστίσει 10.000 ευρώ (13.000 δολάρια), δηλαδή όσο μπορεί να φτάσει σε κόστος ένα ταξίδι μετ' επιστροφής στην πρώτη θέση για έναν επιβάτη. Για τους αγώνες που διοργανώνει η Αθηνά Ωνάση στη Βραζιλία θα χρειαστεί να ταξιδεύσουν εκατό άλογα. Πάντως, σύμφωνα με δήλωση της εκπροσώπου της Ωνάση, Αλις Φουρτάντο στο Bloomberg, η μεταφορά και η φιλοξενία των τριάντα κορυφαίων αλόγων του κόσμου και των ιππέων τους τελικά χρηματοδοτείται από σπόνσορες, όπως γίνεται σε όλες τις διοργανώσεις ιππασίας πέντε αστέρων στις οποίες ανήκει και το Athina Onassis Horse Show.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ


ΠΗΓΗespressonews.gr

Share this article :


Η ατομική, εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η επικοινωνία ιδεών (κοινωνία). Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Αντιθέτως, τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών και όσα περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.


.

.

.

.

.

.

.

.

>> ΑΓΑΠΗΤΟΙ - ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

Σας καλωσορίζουμε στο μικρόκοσμο της τοπικής ενημέρωσης με μια εφημερίδα που φιλοδοξεί να γίνει η εβδομαδιαία σας συνήθεια. Η Lefkas News δημιουργήθηκε από μια ομάδα ντόπιων νέων ανθρώπων που αγαπούν τη Λευκάδα και νοιάζονται γι’ αυτήν. Ο προβληματισμός αυτός αποτελεί το γνώμονα των προσπαθειών μας και με αυτόν θα κινηθούμε. Στις σελίδες της εφημερίδας θα βρείτε θέματα της τοπικής πολιτικής ατζέντας, θέματα κοινωνικά, πολιτιστικά και αθλητικά Σας ευχόμαστε καλή ανάγνωση. Η ομάδα της Lefkas News

Αναγνώστες

ΦΙΛΙΚΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

Recent Post

Hmerologio
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. LefkadaNews .gr - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger