Ειδήσεις όλο το 24ωρο απο Λευκαδα
Σε πλήρη εξέλιξη είναι πλέον η διαδικασία δημοπράτησης της υποθαλάσσιας
ζεύξης στη Λευκάδα με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την
παραχώρηση της εκμετάλλευσης του έργου για διάστημα 25-30
ετών.
Οι προσφορές για την Α' φάσης
διαγωνισμού, δηλαδή την εκδήλωση ενδιαφέροντος - προεπιλογή των σχημάτων που θα
διεκδικήσουν το έργο έχουν προθεσμία για αίτηση συμμετοχής την
26η Ιουνίου 2012. Το έργο αναμένεται να
προχωρήσει σε κατάθεση οικονομικών προσφορών και την ανάδειξη αναδόχου τον
επόμενο χρόνο.....
ΤΙ
ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Ανάληψη με σύμβαση παραχώρησης της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης,
λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του έργου της οδικής σύνδεσης της
Λευκάδας με τον Ν. Αιτωλοακαρνανίας μέσω υποθαλάσσιας σήραγγας (σε αντικατάσταση
της υφιστάμενης γέφυρας), με τα συνοδά έργα.
Το έργο
περιλαμβάνει:
·
Την
κατασκευή οδικού τμήματος συνολικού μήκους 3 χλμ. περίπου
(συμπεριλαμβανομένης της υποθαλάσσιας σήραγγας). Η αφετηρία θα βρίσκεται επί της
Εθνικής Οδού 42 (Αμφιλοχία - Λευκάδα) νοτιοανατολικά του Κάστρου της Αγ.
Μαύρας και το πέρας θα βρίσκεται στον περιφερειακό δακτύλιο της πόλης της
Λευκάδας,
·
Την
κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας κάτω από τον υφιστάμενο Δίαυλο Λευκάδας, με
τα απαραίτητα τεχνικά έργα εισόδου και εξόδου, συνολικού μήκους 1,1 χλμ.
περίπου, ώστε να είναι δυνατή η απρόσκοπτη διέλευση των πλοίων από τον Δίαυλο
και η ταυτόχρονη είσοδος/έξοδος των οχημάτων στο νησί της Λευκάδας, καθώς και
την κατασκευή των απαραίτητων οδικών συνδέσεων με το υφιστάμενο
δίκτυο.
·
Τη
διαπλάτυνση του Διαύλου Λευκάδας, στο τμήμα από το τεχνικό έργο της
υποθαλάσσιας σήραγγας μέχρι το κάστρο Αγ. Μαύρας,
· Την
κατασκευή Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνας) σκαφών μεγάλου μήκους στην περιοχή
του Διαύλου, βορειοανατολικά του υφιστάμενου και υπό λειτουργία τουριστικού
λιμένα σκαφών αναψυχής Λευκάδας, εφόσον ενταχθεί στο έργο
παραχώρησης.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Σύμφωνα με την προκήρυξη της Α φάσης το κόστος μελέτης-κατασκευής έργου με
σύμβαση παραχώρησης προσδιορίζεται από τους προσφέροντες σε ευρώ. Οι δαπάνες του
έργου παραχώρησης θα βαρύνουν καταρχήν την εταιρεία παραχώρησης που θα συστήσει
ο ανάδοχος και θα καλυφθούν από ίδια και δανειακά
κεφάλαια.
Δεν αποκλείεται όμως και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση
του έργου, εφόσον οι συνθήκες το επιβάλουν. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως αν κριθεί
το έργο ζημιογόνο θα κληθεί το Δημόσιο να καλύψει μέρος της κατασκευής να
καταστεί το έργο ελκυστικό για τις εταιρείες που θα θελήσουν να το
διεκδικήσουν.
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
ΕΡΓΟΥ
Ο
διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε τρεις φάσεις: Η Α' φάση περιλαμβάνει την
εκδήλωση ενδιαφέροντος - προεπιλογή (που ήδη είναι στον αέρα). Η Β' φάση
περιλαμβάνει τον ανταγωνιστικό διάλογος και την διαβούλευση όπου θα
συμμετάσχουν και τα ενδιαφερόμενα επιχειρηματικά σχήματα ενώ στην Γ' φάση θα
έχουμε την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξη
αναδόχου.
Στην παρούσα, αρχική, διαδικασία δεν απαιτείται κατάθεση εγγυήσεων. Η εγγύηση
συμμετοχής που θα απαιτηθεί κατά την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών των
υποψηφίων (Γ' φάση), καθώς και οι λοιπές εγγυήσεις, θα καθορισθούν στα τεύχη
δημοπράτησης της Γ' φάσης του Διαγωνισμού. Ως πιθανότερος χρόνος έναρξης των
έργων είναι το 2014.
Πηγή:ypodomes.com