Πατήστε στην εικόνα να μεταφερθείτε στο καινούριο site

Συνέντευξη με τον Αντιπεριφερειάρχη Λευκάδας κ Βερύκιο

Αντιπεριφερειάρχης: Η Λευκάδα πάει πολύ καλά από άποψη ένταξης και απορρόφησης έργων


   Η εκτενής αναφορά στα πλείστα όσα προβλήματα δημιουργήθηκαν στο θεσμό της Αυτοδιοίκησης εξαιτίας των αστοχιών του Καλλικράτη – μεταφορά αυξημένων αρμοδιοτήτων, χωρίς τους αντίστοιχους πόρους και την επάρκεια σε ανθρώπινο δυναμικό – καθώς επίσης η ένταξη, απορρόφηση και υλοποίηση έργων μέσω ΕΣΠΑ ήταν ορισμένα από τα θέματα στα οποία αναφέρθηκε αναλυτικά και διεξοδικά ο Αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας κ. Θεόδωρος Βερύκιος στην εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα LEFKASNEWS και για την οποία τον ευχαριστούμε θερμά.



   Ο στόχος του Καλλικράτη περί αποκεντρωμένης διοίκησης επετεύχθη τη στιγμή που η Αιρετή Περιφέρεια συνυπάρχει αναγκαστικά και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση? Οι αυξημένες αρμοδιότητες με τη μείωση πόρων και προσωπικού, λόγω οικονομικής κρίσης, δημιουργεί προβλήματα και ποια ακριβώς είναι αυτά κ. Βερύκιε?


   *Αφού σας ευχαριστήσω θα ήθελα κατ’ αρχήν να σας πως για τον Καλλικράτη, τον πάρα πολύ «ελπιδοφόρο» ότι θα δημιουργούσε αποκέντρωση. Εμείς οι Περιφερειακές Ενότητες, η συνέχεια των παλαιών Νομαρχιών, έχουμε κρατήσει όλες σχεδόν τις αρμοδιότητες, εκτός από την Πολεοδομία. Λέω έχουμε κρατήσει γιατί παράτυπα ο Καλλικράτης επέβαλλε πάρα πολλές αρμοδιότητες να μετακυλήσουν. Στην πορεία, επειδή δεν ήθελαν να δώσουν τους αντίστοιχους πόρους, ούτε το αντίστοιχο προσωπικό παρέμειναν πολλές από αυτές τις αρμοδιότητες σε εμάς. Ο Καλλικράτης λοιπόν έφτιαξε τους Καλλικρατικούς Δήμους, χωρίς όμως να υπάρχει η αρχή της εγγύτητας και τα άμεσα αντανακλαστικά, ενώ στους προέδρους των τοπικών κοινοτήτων δεν έδωσε ουσιαστικές αρμοδιότητες και πόρους


   … μήπως όμως έτσι λειτουργούν πλέον ως διακοσμητικά στοιχεία?


   *Λειτουργούν όντως έτσι, αλλά με τριπλάσιες ή τετραπλάσιες αμοιβές από ότι πριν. Θέλω να πω ότι το μισθολογικό κόστος με τον Καλλικράτη, όσον αφορά τους αιρετούς δεν νομίζω να μειώθηκε…


   …. ένας όμως τουλάχιστον από τους στόχους ήταν αυτός, έτσι δεν είναι κ. Βερύκιε?


   *Ναι αυτός ήταν ένας από τους στόχους που σαφώς και δεν επετεύχθη. Συν τοις άλλοις  δημιουργήθηκε και ένας γραφειοκρατικός τραγέλαφος γιατί όλες οι αποφάσεις πρέπει να εγκρίνονται από το κέντρο όπου συνεδριάζουν οι Επιτροπές. Για δε τις Αιρετές Περιφέρειες, ειδικά στη δική μας νησιωτική, αν σκεφθείτε τις αδυναμίες και τις δυσκολίες μετακίνησης από τις 4 Περιφερειακές Ενότητες στην έδρα της Περιφέρειας, που είναι η Κέρκυρα, αντιλαμβάνεστε για ποια «μείωση» κόστους μιλάμε. Επιπλέον έχουμε πρόβλημα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία, προσέξτε, έχει έδρα την Πάτρα. Για να ελεγχθεί για παράδειγμα η συμβασιοποίηση ενός έργου πρέπει να περάσει και από Πάτρα. Ενώ δηλαδή έχουμε 13 αιρετές Περιφέρειες το κράτος έχει διατηρήσει «καπέλο» 7 Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, οι οποίες διατηρούν βεβαίως υπαλλήλους σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, όταν εμείς έχουμε μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό.
 

   Μήπως δεν είναι απλοί υπάλληλοι αλλά υψηλόβαθμα στελέχη, όπως οι διορισμένοι πρώην περιφερειάρχες που, παρά την εκλογή αιρετών, εξακολουθούν και παραμένουν στις – παχυλά - αμοιβόμενες θέσεις τους?


    *Όχι μόνο αυτό αλλά υπάρχουν και κάποιοι που διορίζονται για να καλύπτουν «τρύπες», να εξυπηρετούν το πολιτικό σύστημα προκειμένου να κρατάει το κεντρικό κράτος των Αθηνών τον έλεγχο. Εγώ θα ξαναπώ αυτό που είχα ήδη θέσει ως μείζον ζήτημα: ή καταργείστε τις Αιρετές Περιφέρειες ή καταργείστε τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις για να μην κοροϊδεύουμε και τον κόσμο και κάντε ένα καλύτερο και πιο ευέλικτο μοντέλο διοίκησης. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει και Αποκεντρωμένη Διοίκηση και Αιρετή Περιφέρεια. Δεν φταίνε οι υπάλληλοι, αλλά ούτε και οι σκληρά δοκιμαζόμενοι, σε περίοδο μνημονίου, Έλληνες φορολογούμενοι να πληρώνουν δύο διαφορετικά συστήματα.     


   Όλα όσα προαναφέρατε κ. Αντιπεριφερειάρχη δημιουργούν εύλογα ερωτήματα σχετικά με το πως είναι δυνατόν να προχωρήσουν απρόσκοπτα τα έργα και πως είναι δυνατόν η Αιρετή Περιφέρεια να λειτουργήσει για το στόχο για τον οποίο δημιουργήθηκε και που είναι πρωτίστως η υλοποίηση έργων? 


   *Πιστεύω, όπως και πάρα πολλοί αυτοδιοικητικοί, ότι με τον τρόπο που, μέχρι στιγμής λειτουργεί ο Καλλικράτης, έχει αποτύχει, επειδή εμπλέκονται οι αρμοδιότητες, ενώ υπάρχει και τεράστιο οικονομικό κόστος. Μιλάμε για κινητικότητα και δεν λέει κανείς τι τις θέλουμε στην ουσία δύο Περιφέρειες. Όταν εγώ δημοπρατώ ένα έργο 30.000 ευρώ και, αφού περνάει από σαράντα κύματα, μετά από 3-4 μήνες που έρχεται στη φάση της υπογραφής της σύμβασης πρέπει να γίνει έλεγχος στην Πάτρα και να μου στείλει η Πάτρα το οκέυ. Θα σας πω χαρακτηριστικά ότι σε μια περίπτωση ψάχναμε επί 5 μήνες για κάποιο έργο που θέλαμε να εντάξουμε στο ΕΣΠΑ σχετικά με το ποιος έχει την ευθύνη περιβαλλοντικών όρων – εμείς, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ή το Υπουργείο, όταν πριν τον Καλλικράτη το πλαίσιο και οι αρμοδιότητες ήταν ξεκαθαρισμένα.


   Πόσο πίσω όμως πάνε έτσι τα έργα κ. Βερύκιε? Είναι δυνατόν με αυτό τον τρόπο να γίνεται απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ? Δεν χάνονται χρήματα? Και αυτό, τελικώς, δεν είναι σε βάρος των πολιτών?


   *Βεβαίως και έχουν χαθεί χρήματα και ακόμα χάνονται χρήματα και αυτό φυσικά και είναι σε βάρος των πολιτών. Στην Ελλάδα του μνημονίου ο Καλλικράτης στήθηκε χωρίς πόρους και με τόση προχειρότητα που ουσιαστικά βγήκαν 100 περίπου ερμηνευτικές εγκύκλιοι. Ειδικά στην αρχή ψάχναμε πως θα κάνουμε το καθετί. Ήρθαν βέβαια και κάποια θετικά, όπως η Διαύγεια, αλλά το να γίνεται ανάληψη υποχρέωσης και να αναρτάται απόφαση για 5 ευρώ φτάνει για να δημιουργήσει ένα τεράστιο όγκο δεδομένων με αποτέλεσμα όποιος ψάχνει να βρει μια σοβαρή απόφαση να βρίσκεται μπροστά σε μια χαοτική κατάσταση. Η Διαύγεια θα έπρεπε να λειτουργεί για ποσά τέτοια που να μπορεί ο πολίτης να ελέγχει τη Διοίκηση. Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι ουσιαστικά κενός λόγος.


   Το γεγονός ότι όλα αυτά τα προβλήματα υπάρχουν και το ότι ο Καλλικράτης έγινε την περίοδο που υλοποιούνταν ή έπρεπε να υλοποιηθούν έργα μέσω ΕΣΠΑ ποιες ακριβώς επιπτώσεις έχει?


   *Όλο αυτό το μπάχαλο με τις αρμοδιότητες και την γραφειοκρατία πήγε πίσω τις εντάξεις των έργων, όπερ σημαίνει ότι πάνε πίσω οι δημοπρατήσεις, η συμβασιοποίηση, αλλά και η υλοποίηση. Τουτέστιν κινδυνεύουμε, ενώ έχουμε έναν ικανοποιητικό βαθμό εντάξεων στο ΕΣΠΑ, αν ένα έργο δεν υλοποιηθεί ή αν δεν απορροφηθούν τα χρήματα μέχρι το τέλος του 2015 τότε αυτό θα πρέπει να κάνει «γέφυρα» με κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ή για να τελειώσει θα πρέπει να διατεθούν εθνικοί πόροι…


   …που όμως δεν υπάρχουν. Οπότε τι γίνεται?   


   *Σαφώς και δεν υπάρχουν οπότε παραμονεύει ο κίνδυνος να χαθούν έργα. Πρέπει δηλαδή να δούμε αν η επόμενη προγραμματική περίοδος που αρχίζει το 2014 θα έχει μέτρο, δηλαδή δράσεις που να καλύπτουν την προηγούμενη δράση ή αν, δυστυχώς, χαθούν και οι πόροι θα επιστρέψουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.


   Μέσα σε όλη αυτή την ομολογουμένως δύσκολη συγκυρία με τον Καλλικράτη και δεδομένης της τεράστιας οικονομικής κρίσης η πορεία των έργων στη Λευκάδα σε ποιο στάδιο βρίσκεται κ. Αντιπεριφερειάρχη? Υπάρχουν έργα που έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, υπάρχουν έργα που έχουν συμβασιοποιηθεί ή υλοποιούνται και ποια είναι αυτά?


   *Στη Λευκάδα το θετικό είναι ότι κάθε Διοίκηση που παραλάμβανε ένα έργο δεν το άφηνε, δεν έκανε νέο σχεδιασμό, αλλά το συνέχιζε από εκεί που το βρήκε, σε όποιο στάδιο και αν το έβρισκε. Έχτιζε δηλαδή πάνω σε αυτό που άφηνε ο προηγούμενος, όσο μικρό ή μεγάλο και αν ήταν αυτό. Στη Λευκάδα πετύχαμε εντάξεις σημαντικών έργων, κάποια από τα οποία είναι σε φάση υλοποίησης, έχουν συμβασιοποιηθεί κλπ . Ενδεικτικά σας αναφέρω την ένταξη του νέου νοσοκομείου Λευκάδας, ύψους 36 εκατομμυρίων ευρώ. Τα χρήματα υπάρχουν, το έργο υλοποιείται – αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα μπετά – έχουμε το χρονικό περιθώριο μέχρι το τέλος του 2015 να απορροφήσουμε τα χρήματα.


   Το συγκεκριμένο όμως έργο κ. Βερύκιε έπεσε  στην ατυχή χρονική συγκυρία κατά την οποία κλείνουν εν ενεργεία σύγχρονες νοσοκομειακές μονάδες. Αυτό μπορεί να σημαίνει κάτι αρνητικό για το υπό υλοποίηση έργο της Λευκάδας?


   *Για να μιλήσω με ειλικρίνεια, αν δεν εντάσσαμε το νοσοκομείο θα χάνονταν ένα σπουδαίο, για τη Λευκάδα, έργο. Αυτό που γίνεται σήμερα είναι, κατά την άποψή μου, θέμα έλλειψης γενικότερου σχεδιασμού. Το Υπουργείο Υγείας – το πιο προβληματικό και με τα μεγαλύτερα ελλείμματα - έπρεπε να φτιάξει ένα μεγάλο σύγχρονο νοσοκομείο, με πιστώσεις του ΕΣΠΑ, στο Άκτιο έτσι που να εξυπηρετεί τους ασθενείς της Λευκάδας, της Πρέβεζας και της Βόνιτσας, αλλά και τους τουρίστες, στους οποίους θα δημιουργούσε αίσθημα ασφάλειας, ενώ το υπάρχον νοσοκομείο θα μπορούσε να καλύπτει τα έκτακτα περιστατικά. Δεν υπήρχε όμως κανένας σοβαρός κεντρικός σχεδιασμός γι’ αυτό και χρεώθηκε η Λευκάδα για να φτιάξει το νοσοκομείο της και δεν χρεώθηκε το τομεακό, δηλαδή το ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υγείας. Βεβαίως και δεν μας εγγυάται κανένας τι θα γίνει όταν τελειώσει, πως θα λειτουργήσει, αν θα στελεχωθεί και ποιος θα καλύπτει τα έξοδα όταν το μέλλον είναι τόσο αβέβαιο. Η κοινωνία της Λευκάδας έχει ανάγκη και θέλει ένα νέο νοσοκομείο γιατί το παλιό έχει εγκαταλειφθεί. Και εδώ η ευθύνη είναι και πάλι του Υπουργείου που, μετά το σεισμό, δεν το ενίσχυσε οικονομικά και δεν το επισκεύασε με συνέπεια οι πολίτες να πάνε για νοσηλεία μέσα σε ένα ερείπιο. Κανένας δεν εγγυάται για την στατικότητά του. Γι’ αυτό και ήταν καθολική απαίτηση και όποιος πάει κόντρα στο κοινό αίσθημα δεν αγαπάει τη Λευκάδα, τον τόπο του. Το γεγονός ότι γίνεται νέο νοσοκομείο αποτελεί επίτευγμα για όσους άσκησαν Διοίκηση. Δυστυχώς δεν είναι επίτευγμα σε επίπεδο κεντρικού σχεδιασμού. Εγώ όμως εκπροσωπώ το λαό της Λευκάδας, δεν εκπροσωπώ τη Βουλή των Ελλήνων, ούτε είμαι Υπουργός Υγείας. Έπρεπε λοιπόν και εγώ και οι προκάτοχοί μου να κοιτάξουμε τα συμφέροντα της Λευκάδας. Και αυτό κάναμε.


   Να ελπίζουμε ότι θα τα κοιτάξει και το κεντρικό κράτος και να πάμε σε μια σύντομη αναφορά στα υπόλοιπα μεγάλα έργα της Περιφέρειας για τη Λευκάδα.


   *Η διάνοιξη του Διαύλου, που περιλαμβάνει και την απομάκρυνση ενός μεγάλου μέρους της αμμόγλωσσας είναι ένα δεύτερο μεγάλο έργο που προβλέπει ότι σε μήκος 4,5 χιλιομέτρων, από την άκρη του Διαύλου μέχρι τη μαρίνα, φαρδαίνει ο Δίαυλος στα 60 μέτρα με 6,5 μέτρα βάθος ούτως ώστε να μπορούν να περνούν άνετα και σε διπλή κατεύθυνση μεγάλα και με μεγάλο βύθισμα σκάφη. Προβλέπεται επίσης η απομάκρυνση της αμμόγλωσσας – είναι ένα φυσικό φαινόμενο, οφείλεται στη διάβρωση των ακτών της βορειοδυτικής Λευκάδας, φέρνει δηλαδή όλη την άμμο και την εναποθέτει εκεί με αποτέλεσμα να κλείνει το στόμιο τη «μπούκα» του Διαύλου. Η περιοχή εκείνη είναι ζώνη και επομένως ευθύνη του Λιμενικού Ταμείου Λευκάδας, το οποίο κατά καιρούς κάνει προσπάθειες και απομακρύνει εν μέρει την άμμο που θεωρείται περιουσία του Υπουργείου Οικονομικών και της Κτηματικής 
Πρόκειται για μια διαδικασία δύσκολη, απαιτείται μια ολόκληρη αδειοδότηση, πρέπει να συσταθεί επιτροπή αμμοληψίας, να δοθούν άδειες κλπ., ενώ εμπλέκεται επίσης και το κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, καθώς εκεί βρίσκεται το κάστρο της Αγίας Μαύρας.
Η μελέτη του Διαύλου περιλαμβάνει τα εξής: απομακρύνει ένα μεγάλο μέρος γύρω στα 150.000 κυβικά άμμου, ώστε να είναι εύκολη η διέλευση των σκαφών, αλλά το σημαντικότερο, αυτό που θα δώσει ζωή, είναι ότι θα έχουμε ανανέωση νερού από την ανοιχτή θάλασσα. Μέσω του Διαύλου που θα ανοίξει, ενώ τώρα είναι κλειστός, θα μπαίνουν εκατομμύρια τόνοι νερού καθημερινά και θα γίνεται ανανέωση του νερού της εσωτερικής λιμνοθάλασσας της Λευκάδας, αλλά και της θάλασσας των ανατολικών πλευρών γενικότερα.
Η μελέτη για το έργο υπήρχε από την κρατική Περιφέρεια, εμείς την ολοκληρώσαμε, την ωριμάσαμε. Το έργο, ύψους 22 εκατομμυρίων, αποκαθιστά επίσης τα κρηπιδώματα κατά μήκος του κάστρου που είναι γκρεμισμένα, ενώ περιλαμβάνει και πολλές πασσαλομπήξεις που επέβαλλε η Αρχαιολογική υπηρεσία τόσο στην περίπτωση των Αλυκών, όσο και στην περίπτωση του κάστρου.


   Σε ποιο στάδιο βρίσκεται σήμερα το έργο αυτό κ. Βερύκιε μετά τις αλλαγές της τελευταίας στιγμής που σας ζήτησε το αρμόδιο Υπουργείο?


   *Εξαιτίας της ανεκδιήγητης γραφειοκρατίας, το αρμόδιο Υπουργείο θυμήθηκε την τελευταία στιγμή ότι έπρεπε να αλλάξουν 44 τεχνικές προδιαγραφές. Αν ο μελετητής δεν είχε το φιλότιμο να καθίσει για 20 ολόκληρες μέρες πάνω από τα φάκελο για να το φτιάξει – και μάλιστα χωρίς λεφτά – επειδή είναι Λευκαδίτης, το έργο θα το χάναμε. Αν δηλαδή δεν γίνονταν μέχρι το 2012 μετά, βάσει Νόμου, άλλαζαν οι τιμές οπότε έπρεπε να γίνει ξανά από την αρχή όλη η μελέτη, οπότε το έργο κινδύνευε να απενταχθεί.
   Το έργο πάντως έχει ήδη δημοπρατηθεί, υπήρχαν κάποιες ενστάσεις και κάποια ασφαλιστικά στο ΣτΕ – η υπόθεση αυτή έληξε – είναι τώρα στον προσυμβασιακό έλεγχο, θα συμβασιοποιηθεί και θα πέσουν οι υπογραφές σε ένα-ενάμιση μήνα από σήμερα. Πιστεύω ότι από τον Σεπτέμβριο θα εγκατασταθεί ο εργολάβος. Η φάση υλοποίησης είναι τρία χρόνια. Εμείς, δεδομένου ότι ως Περιφέρεια έχουμε και την επίβλεψη, θα φροντίσουμε, σε συνεργασία με τους αναδόχους, να πιέσουμε ώστε όλα τα μεγάλα έργα να τρέξουν μέχρι το 2015.   
   Ένα ακόμα έργο που πιστεύω ότι θα υλοποιηθεί μέσα στους προβλεπόμενους χρόνους είναι το Τουριστικό Αγκυροβόλιο Βασιλικής το οποίο έχει υπογραφεί. Το έργο, ύψους 16 εκατομμυρίων που έχει ήδη ενταχθεί, δημοπρατηθεί και συμβασιοποιηθεί το επιλέξαμε, ως «έργο σημαία» γιατί θεωρούμε ότι θα βοηθήσει πάρα πολύ τη νότια Λευκάδα. Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το φθινόπωρο. Πρόκειται να δημιουργηθούν 125 μόνιμες θέσεις ελλιμενισμού, ενώ θα δημιουργηθούν και μόνιμες εγκαταστάσεις 500 τετραγωνικών μέτρων περίπου. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι φεύγουν τα φέρρυ μποτ που εκτελούν τη γραμμή Κεφαλονιάς από κει που είναι τώρα και πάνε σε άλλη προβλήτα, οπότε όλος ο πεζόδρομος δεν θα επιβαρύνεται πλέον από την κίνηση των αυτοκινήτων. Η καρδιά της Βασιλικής θα αλλάξει τελείως με μια, σύγχρονων προδιαγραφών μεγάλη μαρίνα, τη στιγμή μάλιστα κατά την οποία η περιοχή αναδεικνύεται σε κέντρο θαλασσίων αθλημάτων.
   Η οικία των Ζαμπελίων, έργο που έχει ενταχθεί με πλέον των 900.000 ευρώ προκειμένου να γίνει πρότυπο κέντρο γραμμάτων και τεχνών. Είναι το σπίτι που γεννήθηκαν οι Ζαμπέλιοι μια επιφανής οικογένεια διανοούμενων λόγιων της Λευκάδας.
   Το περιφερειακό ιατρείο στο Μεγανήσι και άλλα μικρότερα έργα όπως αυτό που αφορά την πληροφορική, επίσης στο Μεγανήσι, καθώς και στο Δήμο Λευκάδας κάποιες δράσεις για την προβολή του τουριστικού προϊόντος μέσω ηλεκτρονικών μέσων, διάφορα έργα ύδρευσης κλπ.
   Αν κάνουμε το άθροισμα η Λευκάδα μακράν είναι αυτή που έχει εντάξει τα περισσότερα έργα από όλα τα νησιά του Ιονίου. Και να φανταστείτε ότι η Λευκάδα είναι από τα μικρότερα νησιά. Η Λευκάδα έχει έργα 80 εκατομμυρίων ευρώ περίπου τη στιγμή που τα χρήματα του ΕΣΠΑ είναι στην ουσία 250 εκατομμύρια. Επαναλαμβάνω ότι πάει πάρα πολύ καλά η Λευκάδα από άποψης ένταξης. Το ίδιο καλά ελπίζω να πάμε και από άποψη απορρόφησης.
   Βέβαια δεν τελειώνουμε εδώ: έχουμε στα σκαριά και κάποια άλλα έργα που είναι στη φάση της ολοκληρωμένης μελέτης. Πιστεύω ότι θα ενταχθούν και αυτά, όπως για παράδειγμα ένα μικρότερο τουριστικό αγκυροβόλιο στο Νυδρί το οποίο θα υλοποιηθεί πιο σύντομα γιατί έχει πολλά πλωτά στοιχεία και κάποια άλλα ακόμα έργα.


   Αληθεύει ότι σας ζητάνε πιστοποίηση 100.000 ευρώ για να λειτουργήσει το ΚΤΕΟ τη στιγμή που εσείς δεν εισπράττετε τα παράβολα, αλλά τα εισπράττει το κράτος?


   *Και όμως έτσι είναι. Όλα είναι δυνατά στην Ελλάδα. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν και δημόσια ΚΤΕΟ γιατί η αγορά στην Ελλάδα, όπου και όποτε μπαίνουν μόνο ιδιώτες, λειτουργεί μονοπωλιακά. Στην περίπτωση λοιπόν του δικού μας ΚΤΕΟ και την περίπτωση των ΚΤΕΟ των Ιονίων Νήσων πρέπει να ληφθεί πιστοποίηση. Να έχει δηλαδή τις αντίστοιχες προδιαγραφές ενός ιδιωτικού ΚΤΕΟ. Αυτό απαιτεί και ο θεμιτός ανταγωνισμός. Εδώ όμως έχουμε το εξής παράλογο: το κράτος εισπράττει τα παράβολα καθ’ ολοκληρίαν, τα οποία πιστώνονται στον κεντρικό κρατικό προϋπολογισμό και ζητάει από εμάς, με μηδαμινές πιστώσεις να καταφέρουμε ότι έχει καταφέρει ο Χριστός στην Κανά. Εγώ όμως δεν έχω ούτε το ένα καρβέλι ψωμί, ούτε το ένα κιλό ψάρια. Θέλω να πιστοποιήσω το ΚΤΕΟ, θέλω να μην ταλαιπωρείται ο πολίτης, θαύματα όμως δεν μπορώ να κάνω. Όταν δεν υπάρχουν πιστώσεις ούτε ενός ευρώ για το 2013 που να βρω 100.000 ευρώ, το μίνιμουμ που απαιτούνται για την πιστοποίηση?
   Ολοκληρώνοντας θέλω να τονίσω ότι οι μικρές Περιφέρειες δίνουμε έναν δύσκολο αγώνα επιβίωσης, τόσο από άποψη προσωπικού, όσο και από άποψη πόρων. Η δική μας δε είναι η μικρότερη και ίσως από τις πιο δύσκολες στην Ελλάδα, αλλά, παρά τις αντιξοότητες και τα προβλήματα κάνουμε ότι μπορούμε. Ελπίζω μόνο να μην απαξιωθεί περαιτέρω ο θεσμός της Αιρετής Περιφέρειας.


  κ. Αντιπεριφερειάρχη σας ευχαριστώ πολύ


   Και εγώ σας ευχαριστώ        


Share this article :


Η ατομική, εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η επικοινωνία ιδεών (κοινωνία). Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Αντιθέτως, τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών και όσα περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.


.

.

.

.

.

.

.

.

>> ΑΓΑΠΗΤΟΙ - ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

Σας καλωσορίζουμε στο μικρόκοσμο της τοπικής ενημέρωσης με μια εφημερίδα που φιλοδοξεί να γίνει η εβδομαδιαία σας συνήθεια. Η Lefkas News δημιουργήθηκε από μια ομάδα ντόπιων νέων ανθρώπων που αγαπούν τη Λευκάδα και νοιάζονται γι’ αυτήν. Ο προβληματισμός αυτός αποτελεί το γνώμονα των προσπαθειών μας και με αυτόν θα κινηθούμε. Στις σελίδες της εφημερίδας θα βρείτε θέματα της τοπικής πολιτικής ατζέντας, θέματα κοινωνικά, πολιτιστικά και αθλητικά Σας ευχόμαστε καλή ανάγνωση. Η ομάδα της Lefkas News

Αναγνώστες

ΦΙΛΙΚΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

Recent Post

Hmerologio
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. LefkadaNews .gr - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger